«فصل نرگس» فصلی است اجتماعی

زمانی برای بازبینی روابط اجتماعی

۱۵ آبان ۱۳۹۶

بدون دیدگاه

فصل نرگس دومین ساخته نگار آذربایجانی است و اولین بار در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر اکران شد.

این کارگردان تازه کار مانند اکثریت کارگردانان زن، از دید زنان دنیا را می‌بیند اما به جای اینکه بر سر جایگاه جنس لطیف ستیزه کند تلاش می‌کند تا حقوق برابر او را یادآوری و گوشزد کند.

آذربایجانی در «فصل نرگس» بیشتر رویکردی اجتماعی دارد تا درام و شخصیت‌های زن این فیلم هم‌پای مردان برای امرار معاش تلاش می‌کنند و به گفته تهیه‌کننده این فیلم، «فصل نرگس دغدغه زندگی دارد.»

«فصل نرگس» تلاش می‌کند که لزوم صفات انسانی را به مخاطب یادآوری کند، بنابراین هویت اجتماعی شخصیت‌هایش با احساسات، منطق و مسئولیت‌هایی که می‌پذیرند تعریف می‌شود، همچنین با تصمیم‌هایی که باید در بزنگاه دوراهی انتخاب بگیرند و مسیر پیش روی خود را مشخص کنند.
در داستان فیلم تعامل اجتناب ناپذیر آدم‌های موفق و افراد معمولی از طبقات اجتماعی مختلف را می‌بینیم که ناخودآگاه یا آگاهانه با هم هم‌مسیر می‌شوند و برای گذر از مشکلات باید با هم کنار بیایند، یکدیگر را تحمل کنند و مهم‌تر از همه اینکه به کمک هم نیاز دارند.

در میان همه آدم‌ها، ماجراها و لوکیشن‌های زیاد زیاد فیلم، داستان دو زن راننده تاکسی، یک بازیگر معروف سینما، استاد موسیقی و چند شخصیت دیگر را دنبال می‌کنیم که ابتدای فیلم به مخاطب معرفی می‌شوند اما داستان فیلم هنوز شروع نشده است در ادامه با این شخصیت‌ها همراه می‌شویم و داستان موازی آنها را می‌بینیم که به واسطه گره‌های داستان به هم مرتبط می‌شوند و از هم تاثیر می‌پذیرند.

نگار آذربایجانی فیلم‌نامه «فصل نرگس» را نوشته و سحر صباغ‌سرشت تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است. از جمله بازیگرانی که جلوی دوربین این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند می‌توان ریما رامین‌فر، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، یکتا ناصر، پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی و چند بازیگر دیگر را نام برد.

«فصل نرگس» برای مشاهده و دانلود علاقمندان در سامانه فیلم‌نت موجود است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *