نقد سینما از زبان پویان عسگری

«بیست و یک روز بعد» قهرمان واقعی در دنیای خیالی

۲۴ مهر ۱۳۹۶

بدون دیدگاه

پویان عسگری منتقد سینما و تلویزیون در قسمت دیگری از برنامه زنده اینترنتی سی‌ و پنج که با اجرای فریدون جیرانی به صورت زنده از سامانه تی‌وی نت پخش می‌شود به نقد و بررسی فیلم بیست و یک روز بعد پرداخته است.

بیست و یک روز بعد فیلمی است در ژانر درام به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان که به همراه احسان ثقفی نوشتن فیلم‌نامه را هم بر عهده داشته است. «بیست و یک روز بعد» اولین ساخته بلند سینمایی خردمندان بعد از چند مستند و فیلم کوتاه موفق است و اولین بار در در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اکران شد.

این فیلم علیرغم اینکه مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت از جشنواره فیلم فجر دست خالی بیرون آمد، اما در سی امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان خوش درخشید و موفق به کسب ۷ پروانه زرین (بهترین فیلم نوجوان، ۲ جایزه بهترین بازیگر، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، فیلم منتخب یونیسف ایران، جایزه عشقی بزرگ برای جهانیان) شد.

خردمندان در «بیست و یک روز بعد» به دنیای فانتزی و رویاهای یک پسر نوجوان پرداخته که در زندگی واقعی با تلخی و ناکامی دست و پنجه نرم می‌کند. نوجوانی که در مسیر تلاش برای رسیدن به آرزوهایش به نوعی بلوغ فکری دست پیدا می‌کند و تلاش می‌کند مسیر واقعی‌تر را برای زندگی انتخاب کند.

کارگردان این اثر به خوبی توانسته در اولین ساخته‌اش از دل جامعه یک ابر قهرمان نوجوان بیرون بیاورد واین نوجوان در رویای خودش قهرمانی دارد و می‌خواهد داستان او را در قالب فیلم بسازد اما در واقعیت با بیماری مادرش روبه‌رو می‌شود که برای تهیه دارو دچار مشکل مالی است.

در این درام اجتماعی ساره بیات، مهدی قربانی، حمیدرضا آذرنگ و امیرحسین صدیق جلوی دوربین خردمندان نقش‌آفرینی کرده‌اند و به عقیده منتقدان آینده درخشانی در انتظار مهدی قربانی ۱۸ ساله است که پیش از این هم هنر بازیگری‌اش را در «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی به نمایش گذاشته بود.

نقد و برسی «بیست و یک روز بعد» از زبان پویان عسگری را در سامانه آینت ببینید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *